24 kwietnia 2014

Kurczak z warzywami (w stylu chińskim)

Kurczak z warzywami w stylu chińskim

W okolicy, w której mieszkam była budka z "chińczykiem". Mieli świetne sajgonki, fantastycznego kurczaka w cieście i pysznego kurczaka w sosie słodko-kwaśnym.
Oczywiście wszystko zapewne mocno "przyprawione" glutaminianem sodu ale, jako że nie jadam tam codziennie to jakoś specjalnie mnie to nie przerażało. Jakież było moje zdziwienie (i rozpacz!) kiedy kilka dni temu przechodząc obok budki odkryłam, że została ona zniszczona przez buldożery a na jej miejscu ma powstać nowa droga. Żegnajcie zatem sajgonki i kurczakowe kulki. Żegnaj glutaminian sodu...
Pozostała mi zatem moja kuchnia i mój własny wok. I właśnie w ramach tęsknoty za moją budką postanowiłam przygotować sobie "chińczyka" sama. I powiem Wam, że wyszedł świetnie! Idealnie słodko-kwaśny, z chrupiącymi warzywami i soczystym kurczakiem. I w końcu wiem co się znajduje na moim talerzu, na którym na pewno nie ma glutaminianu sodu :)

Potrzebujesz:

  • 150 g piersi z kurczaka pokrojonej w cieniutkie paseczki,
  • mała szczypta soli i świeżo zmielony pieprz,
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej,
  • 1/2 czerwonej papryki pokrojonej w 2 cm kostkę,
  • 1 cebula szalotka pokrojona w 2 cm kostkę,
  • 1/2 marchewki pokrojonej w cieniutkie słupki,
  • 5 cm kawałek białej części pora pokrojony w cienkie słupki,
  • 2 ząbki czosnku pokrojone w cieniutkie plasterki,1/2-1 papryczka chili (bez pestek) pokrojona w plasterki,
  • 1 cm kawałek imbiru starty na drobnej tarce,
  • 2 łyżki oleju
Sos:
  • 3 łyżki octu ryżowego lub sok wyciśnięty z 1/2 cytryny,
  • 3 łyżki wody,
  • 5 łyżek jasnego sosu sojowego,
  • 3 łyżki brązowego lub białego cukru
Wszystkie składniki sosu wymieszaj i odstaw.

Wykonanie:
Wszystkie pokrojone warzywa włóż do jednej miski. Kurczaka posól, popieprz i obtocz w mące ziemniaczanej.
W woku lub na dużej patelni rozgrzej 1 łyżkę oleju, włóż wszystkie warzywa i mieszając smaż na umiarkowanym ogniu przez około 4 minuty. Po tym czasie wyjmij je z powrotem do miski. Rozgrzej na patelni/woku drugą łyżkę oleju i usmaż kurczaka przez około 3 minuty co chwilę mieszając.
Włóż z powrotem obsmażone warzywa i wszystko wymieszaj. Następnie wlej przygotowany sos. Gotuj jeszcze przez około 3 minuty aż sos zgęstnieje.
Podawaj z ryżem ugotowanym na sypko.


Kurczak z warzywami w stylu chińskim w woku
Kurczak z warzywami w stylu chińskim sos
Kurczak z warzywami w stylu chińskim z warzywami
Kurczak z warzywami w stylu chińskim smażony
Kurczak z warzywami w stylu chińskim podany

Smacznego!


*Inspirację zaczerpnęłam ze strony www.kwestiasmaku.com


0 komentarzy:

Prześlij komentarz