19 lutego 2015

Risotto alla milanese

Risotto alla milanese

Kilka ostatnich dni stycznia spędziliśmy w Mediolanie.  Było pięknie, słonecznie i pysznie, bo wiadomo, jak Włochy to cudowne jedzenie.
Kiedy kilka lat temu spróbowałam po raz pierwszy pizzy we Włoszech, przestałam ją jeść w Polsce. Niestety trzeba się pogodzić z faktem, że nie potrafimy jej robić i w sumie nie ma w tym nic złego, bo z kolei naszym pierogom nie dorówna żaden kraj :).
Ale wróćmy do Mediolanu. Na jedną z kolacji w knajpce nieopodal hotelu zamówiłam risotto alla milanese.  Było przepyszne. Kremowe, aromatyczne, a ryż doskonale ugotowany. Od razu postanowiłam wypróbować je w domu.  Wydaje mi się, że osiągnęłam to co chciałam. Zachęcam do spróbowania.

Potrzebujesz:
  • 150 g ryżu do risotto (arborio),
  • 1 mała cebula pokrojona w drobną kostkę,
  • 1 litr bulionu drobiowego lub jarzynowego,
  • 150 ml białego wina,
  • 70 g tartego parmezanu,
  • 75 g masła,
  • duża szczypta szafranu,
  • sól
Wykonanie:
Przygotuj bulion i rozpuść w nim nitki szafranu. Trzymaj bulion na małym gazie.
Na dużej patelni z grubym dnem lub w szerokim rondlu rozgrzej masło i podsmaż na nim cebulkę, nie rumieniąc jej – około 2-3 minut. Do podsmażonej cebuli wsyp ryż i dokładnie zamieszaj. Przesmaż około 1 minuty. Wlej wino, odparuj. Wlej chochlę bulionu, wymieszaj, poczekaj aż ryż wchłonie płyn i dodaj kolejną chochlę. Po dodaniu jakiejś czwartej chochli bulionu należy sprawdzić czy ziarenka ryżu nie są już gotowe – po przegryzieniu powinny być "al dente". Jeśli ryż jest już gotowy, dodaj do niego parmezan i masło. Wymieszaj dokładnie, dosól jeśli jest taka konieczność i odstaw na 3 minuty aby risotto "dojrzało".
Podawaj z ulubioną sałatą.

Risotto alla milanese
Risotto alla milanese
Risotto alla milanese


Smacznego!


2 komentarze: