30 kwietnia 2014

Sałatka z dodatkiem chrupkiego bekonu

Sałatka z dodatkiem chrupkiego bekonu

Mam czasami ochotę na coś zdrowego a jednocześnie pożywnego. Najlepiej jakąś sałatę, ale taką po której nie będę za kilka minut głodna. Jedną z takich sałat jest ta z poniższego przepisu. Kiedy Monika ją przygotowała, a ja spróbowałam, wiedziałam, że to będzie mój smak.
Uwielbiam połączenie owoców z czymś wytrawnym, do tego orzechy i moja ulubiona sałata lodowa. To nie mogło tak po prostu stać i na mnie patrzeć;) Ze wstydem przyznaję, że zjadłam praktycznie sama całą miskę tej sałaty. I coś czuję, że pojawi się u mnie na kolacji również dziś. I nie zamierzam się z nikim nią dzielić...

Potrzebujesz:
  • 1 mała sałata lodowa (lub inna ulubiona) porwana na małe kawałki,
  • 10 rzodkiewek pokrojonych w cienkie plasterki,
  • 1 jabłko pokrojone w kostkę,
  • 1 mały świeży ogórek pokrojony w słupki,
  • 100 g bekonu pokrojonego w paski,
  • 100 g sera np. cheddar startego na tarce o grubych oczkach lub pokrojonego w małą kosteczkę,
  • sól, pieprz do smaku
Sos:
  • 50 g orzechów włoskich,
  • 50 g oleju np. z orzechów włoskich,
  • 2 łyżki soku z cytryny ,
  • odrobina cukru
Wykonanie:
Na suchej patelni upraż orzechy (dopóki nie zaczną pachnieć). Po lekkim przestudzeniu posiekaj je i wymieszaj z pozostałymi składnikami sosu. Odstaw.
Na duży talerz lub miskę wyłóż wszystkie warzywa i wymieszaj.
Na suchej patelni równomiernie rozłóż pokrojony bekon i smaż przez kilka minut mieszając go od czasu do czasu. Bekon powinien był pięknie zrumieniony (ale nie przypalony!). Kiedy jest gotowy, zdejmij go z patelni do lekkiego przestudzenia. Następnie przełóż go do warzyw, całość polej sosem i delikatnie wymieszaj. Podawaj ze świeżą bagietką.


Sałatka z dodatkiem chrupkiego bekonu i sera
Sałatka z dodatkiem chrupkiego bekonu i jabłka
Sałatka z dodatkiem chrupkiego bekonu i ogórka
Sałatka z dodatkiem chrupkiego bekonu i sosem orzechowym

Smacznego!


*Inspiracją był przepis z książki Rachel Khoo „The Little Paris Kitchen”

4 komentarze:

  1. Dobry pomysł na sałatkę, świetne składniki, pysznie wygląda. Fantastyczna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo zachęcająco i na pewno jest tak pyszna na jaką wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olka, dzięki za miłe słowa. I tak - jest pyszna:)

      Usuń