13 lipca 2014

Ciasto truskawkowe z migdałami

Ciasto truskawkowe z migdałami

Ostatnio podawaliśmy Wam przepis na mus truskawkowy na spodzie z ciasteczek. Pisałam wtedy, że to już zapewne ostatni w tym sezonie deser z dodatkiem truskawek. No a dziś znalazłam zdjęcia ciasta z truskawkami i migdałami, które robiłam kilka tygodni temu
(ciasto robiłam, do zdjęć się nie dotykam ;)).  I żal mi zostawiać ten przepis na kolejny sezon, bo ciasto jest fantastyczne. Gdyby zatem udało Wam się znaleźć jeszcze jakieś ostatnie owoce truskawki koniecznie upieczcie to ciasto. Jest naprawdę proste w wykonaniu, przepięknie pachnie truskawkami i migdałami a do tego obłędnie smakuje.
Przepis na nie znalazłam na przepięknym blogu pani Agnieszki Maciąg, który odkryłam kilka tygodni temu. Pani Agnieszko, gdyby Pani tu kiedyś przez przypadek trafiła – dziękuję. Za przepis i za każde słowo na Pani blogu.


Potrzebujesz:

  • 400g truskawek,
  • 100g mielonych migdałów,
  • 175g miękkiego masła,
  • 150g brązowego cukru,
  • 150g mąki,
  • 2 jajka,
  • 3 łyżki mleka,
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej (lub cukier waniliowy),
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • kilka kropli naturalnego olejku lub ekstraktu migdałowego,
  • 1-2 łyżki płatków migdałów do posypania z wierzchu
Wykonanie:
Nagrzej piekarnik do 180 stopni C i przygotuj blachę o średnicy około 23 cm wykładając ją papierem do pieczenia. Oczyszczone truskawki pokrój na ćwiartki lub na połówki jeśli owoce są małe.
W misie miksera zmiksuj masło z cukrem na gładką masę. Dodaj jajka, mleko, mąkę, proszek do pieczenia, mielone migdały, wanilię i esencję lub ekstrakt migdałowy. Całość zmiksuj. Gotową mieszankę przełóż do blachy, wyrównaj. Na wierzchu ułóż truskawki i posyp płatkami migdałów.
Piecz około 1 godziny (do suchego patyczka). Po ostudzeniu możesz posypać cukrem pudrem.


Ciasto truskawkowe i migdały
Ciasto truskawkowe z dodatkiem migdałowym
Ciasto truskawkowe z dodatkiem migdałów

Smacznego!
Anka


*Przepis z moimi zmianami ze strony www.agnieszkamaciag.pl



0 komentarzy:

Prześlij komentarz