30 maja 2014

Truskawki z bitą śmietaną

Truskawki z bitą śmietaną

No cóż, ameryki nie odkryłyśmy. Truskawki z bitą śmietaną to absolutna klasyka. Tak smakowało moje dzieciństwo i za każdym razem kiedy zajadam się tym deserem przypomina mi się beztroski czas kiedy wylizywałam talerz z resztek truskawek.
Mistrzem w przygotowywaniu tego deseru była Moja Babcia. Był genialny a ja mogłam go jeść codziennie przez całe lato!
W poniższej propozycji dodałyśmy do śmietany serek mascarpone. Dzięki niemu krem jest trochę sztywniejszy i całość ładnie się utrzymuje. I nadal jest bardzo, bardzo pyszny :)



Potrzebujesz:
  • 1 szklanka umytych i odszypułkowanych truskawek,
  • 200 ml śmietany do ubijania,
  • 150 g serka mascarpone,
  • 2 łyżki cukru,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • kilka biszkoptów,
  • kilka sztuk małych bezików

Wykonanie:
Truskawki zmiksuj z 2 łyżkami cukru. W osobnym naczyniu ubij śmietankę, pod koniec ubijania dodaj 1 łyżkę cukru pudru. W miseczce wymieszaj dokładnie (najlepiej rózgą) mascarpone z pozostałą łyżką cukru pudru. Dodaj ubitą śmietanę do serka i delikatnie połącz całość.
Przygotuj przezroczyste naczynia. Weź tyle biszkoptów ile masz naczyń. Każdego biszkopta zanurz na chwilę w zmiksowanych truskawkach i włóż go na dno szklanego naczynia. Następnie wyłóż na niego mieszankę serka i śmietanki, na to zmiksowane truskawki, znów śmietankę, itd. aż do wyczerpania składników. Gotowy deser włóż do lodówki do schłodzenia.
Przed podaniem posyp pokruszonymi bezami.


Truskawki z bitą śmietaną i bezami
Truskawki z bitą śmietaną i biszkoptami
klasyczne Truskawki z bitą śmietaną i biszkoptami
dla dzieci truskawki z bitą śmietaną i biszkoptami
dla dzieci truskawki z bitą śmietaną i bezami
dla dzieci truskawki z bitą śmietaną


Smacznego!



0 komentarzy:

Prześlij komentarz